Slnečné dni, bezoblačná obloha a teploty nad 25°C pripomínajú letný čas. V takéto dni sa už nechce chodiť do školy nielen deťom, ale ani učiteľom. A preto sme sa rozhodli, že si toto "čakanie na prázdniny" niečím ozvláštnime. Pripravili sme si pre prvákov netradičné vyučovanie zamerané na opakovanie vedomostí o lúčnych kvetoch a živočíchoch žijúcich na lúke.
Keď žiaci 1.B prijímali naše pozvanie, ani len netušili, čo všetko ich čaká. Len čo sa usadili, privítala ich PANI LÚKA. Jej tanečné kroky doprevádzala jemná melódia navodzujúca stav sladkého ničnerobenia. Stačilo sa započúvať do Debussyho skladby Faunovo popoludnie a mali ste pocit, že okolo vás bzučia včely, poletujú pestrofarebné motýle a povieva jemný vánok.
Do takejto príjemnej atmosféry začali pomaly prichádzať deti, ktoré dávali prvákom hádanky o lúčnych kvetoch.A musíme uznať, že svojimi vedomosťami by zahanbili i nejedného staršieho žiaka.
Po kvetoch prišli na rad zvieratá a drobný hmyz žijúci na lúke. Prostredníctvom krátkych pohybových etúd znázornili naši druháci ako vyzerá boj motýľov o motýliu slečnu, spriatelenie sa dvoch osamelých lienok, či súťaž o najrýchlejšieho slimáka. Úlohou prvákov bolo uhádnuť, čo deti pomocou pantomímy znázorňovali a tvoriť k jednotlivým etudám krátke príbehy.
Potom sme hľadali medzi prvákmi najlepšieho bylinkára alebo bylinkárku. Lebo len ten, kto naozaj dobre pozná lúčne kvety, vie, ktoré kvitnú na bielo, na žlto či na fialovo.
Popri dobrých vedomostiach musí mať správny bylinkár aj dobrý zrak. Inak by nedokázal nájsť liečivé byliny ukryté v tráve ale ani v našej osemsmerovke.
No a na záver ešte priradenie názvu rastliny k správnemu obrázku.Aj tu ukázali prváci, že na hodinách prvouky dávali veľký pozor, lebo sa nepomýlili ani jediný raz.
Aké by to bolo stretnutie bez hudby a tanca! Za spevu druhákov sme spoločne znázorňovali let včielok, motýľov i prácu mravcov. Pre veľký úspech a radosť z pohybu sme si to zopakovali dvakrát.
A aby nám prváci nezostali nič dlžní, rozhodli sa, že nám za našu snahu poďakujú. Ako odmenu sme od nich dostali "rýchlokurz" práce s počítačom. Keďže žiaci prvých ročníkov majú ako povinný predmet informatickú výchovu a my nie, sú oveľa zručnejší pri práci s myšou i orientácii na klávesnici.Spoločnými silami sme v skicári vytvorili takéto krásne lúky:
Dopoludnie, ktoré sme spolu strávili ubehlo ako voda. Určite si po prázdninách ešte niečo podobné zorganizujeme.
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára